Käytännön työkaluja Office 365 -muutoksen johtamiseen

Jep. Tämä on se konkreettinen työkalupakki
jolla viestit avaikutat henkilöstöön

Sponsori johdosta

Jos pitäisi valita vain yksi työkalu muutokselle, olisi se johdon tuki. Valittu ja asiaansa opastettu johtaja antaa muutoksella uskottavuutta ja hyvän viestikanavan.

Image-empty-state.png

Service deskin tuki- ja koulutuspaketti

Auta auttajiasi auttamaan. Eli opeta service desk tukemaan henkilöstöäsi.

Image-empty-state.png

Showroom - malleja meiltä ja muualta

Kerää parhaita esimerkkejä digityötapojen esimerkeistä talon sisältä. "Hieno tekninen manuaali wiki-sivustona", "Näin myyntitiimi käyttää mobiili-Teamsia onnistuneiden tuotesijoittelun tallentamisessa", "Katso miten laatutiimi ryhmittelee

Image-empty-state.png

Roolipohjainen muutossuunnitelma

Joskus muutos parempiin työtapoihin tapahtuu syvällisemmin, kun osaat kertoa muutoksista rooleittain. Mitä tekee myynti, mitä tekee HR jatkossa.

Image-empty-state.png

Testi-pilotti-julkaisu -vuosikello

Image-empty-state.png

Office 365 -tiekartta (organisaation oma)

Kerro mitä Office 365:ssanne tapahtuu nyt ja seuraavan vuoden sisällä.

Image-empty-state.png

Viikon vinkki

Viesti erilaisia hyviä käytänteitä, oivalluksia ja käyttökohteiita 365-loppukäyttäjille.

Image-empty-state.png

Sanansaattajat / muutosagentit / championit

Valitse henkilöstön joukosta yksittäisiä aktiivisia positiivisia henkilöitä jotka koulutat ensimmäisinä paitsi tuleviin työtapoihin, mutta myös toimimaan muutoksen sanansaattajina.

Image-empty-state.png

Hop on - Hop off -tutustuminen työtapohin

Mitä jos voisit ensin itseksesi ja sen jälkeen loppukäyttäjiesi avulla tutustua mukavalta kuulostaviin uusiin työtapoihin? 365 Pilots toteuttaa tällaisen kiertoajelu-sovelluksen jonka voit upottaa SharePontiin, Teamsiin tai puhelimeesi.

Image-empty-state.png

Office 365:n tulevat muutokset

Office 365:n muutokset oppii näkemään parannuksina kun tutustuu niihin hiljalleen.

Image-empty-state.png

Matkalla parempiin työtapoihin -podcastit

Image-empty-state.png

Kysy ja vastaa / Käyttäjäyhteisö

Toisin kuin itse toimittamasi "UKK" eli usein kysynyt kysymykset, tällainen yhteisömäinen Kysy ja vastaa -palsta saattaa olla juuri se puuttuva rengas omasta tukiverkostostasi. Anna ihmisten kysy

Image-empty-state.png

Pelikirja - What-to-use-when

Aivan ydintyökalu loppukäyttäjille mutta selkeyttää pelikenttää myös teille omistajille.

Image-empty-state.png

Palautekanava

Ehkä se ainoa virallinen kanava sinun ja 365-palvelusi välillä. Älä jätä käyttämättä.

Image-empty-state.png

365-roolitus

Loppukäyttäjät, 365-työkalujen omistajat, johto, tukitoiminnot (viestintä, IT, HR, ...), jne.

Image-empty-state.png

Omistajan lokikirja

Image-empty-state.png

Omistajatiimin kokousmalli

Oletpa yksin, tai esim. viestinnän/HR:n/IT:n muodostamassa tiimissä omistamassa 365-palveluita, on teidän hyvä muistaa seuraavat asiat joita seurata ja edistää.

Image-empty-state.png

Usein kysytyt kysymykset

Image-empty-state.png

Koulutussuunnitelma

Suunnitelmat pakottavat kirjoittamaan asioita ylös ja siten ne paljastavat puutteita resursseissa, epäloogisuuksia jne.

Image-empty-state.png

Ennen ja jälkeen

Uudet työtavat vaativat vanhoista työtavoista luopumista ja selkeää viestimistä. Näyttämällä henkilöstölle vanhan ja tutun työtavan sekä uuden työtavan, saat aikaan oivaltamista. Mutta myös lisäkysymyksiä.

Image-empty-state.png