365 PILOTS
be a brave officer
Käytännön työkaluja Office 365 -muutoksen johtamiseen
Jep. Tämä on se konkreettinen työkalupakki
jolla viestit avaikutat henkilöstöön
Sponsori johdosta
Jos pitäisi valita vain yksi työkalu muutokselle, olisi se johdon tuki. Valittu ja asiaansa opastettu johtaja antaa muutoksella uskottavuutta ja hyvän viestikanavan.

Service deskin tuki- ja koulutuspaketti
Auta auttajiasi auttamaan. Eli opeta service desk tukemaan henkilöstöäsi.

Showroom - malleja meiltä ja muualta
Kerää parhaita esimerkkejä digityötapojen esimerkeistä talon sisältä. "Hieno tekninen manuaali wiki-sivustona", "Näin myyntitiimi käyttää mobiili-Teamsia onnistuneiden tuotesijoittelun tallentamisessa", "Katso miten laatutiimi ryhmittelee

Roolipohjainen muutossuunnitelma
Joskus muutos parempiin työtapoihin tapahtuu syvällisemmin, kun osaat kertoa muutoksista rooleittain. Mitä tekee myynti, mitä tekee HR jatkossa.
Office 365 -tiekartta (organisaation oma)
Kerro mitä Office 365:ssanne tapahtuu nyt ja seuraavan vuoden sisällä.

Viikon vinkki
Viesti erilaisia hyviä käytänteitä, oivalluksia ja käyttökohteiita 365-loppukäyttäjille.
Sanansaattajat / muutosagentit / championit
Valitse henkilöstön joukosta yksittäisiä aktiivisia positiivisia henkilöitä jotka koulutat ensimmäisinä paitsi tuleviin työtapoihin, mutta myös toimimaan muutoksen sanansaattajina.

Hop on - Hop off -tutustuminen työtapohin
Mitä jos voisit ensin itseksesi ja sen jälkeen loppukäyttäjiesi avulla tutustua mukavalta kuulostaviin uusiin työtapoihin? 365 Pilots toteuttaa tällaisen kiertoajelu-sovelluksen jonka voit upottaa SharePontiin, Teamsiin tai puhelimeesi.

Office 365:n tulevat muutokset
Office 365:n muutokset oppii näkemään parannuksina kun tutustuu niihin hiljalleen.
Kysy ja vastaa / Käyttäjäyhteisö
Toisin kuin itse toimittamasi "UKK" eli usein kysynyt kysymykset, tällainen yhteisömäinen Kysy ja vastaa -palsta saattaa olla juuri se puuttuva rengas omasta tukiverkostostasi. Anna ihmisten kysy

Pelikirja - What-to-use-when
Aivan ydintyökalu loppukäyttäjille mutta selkeyttää pelikenttää myös teille omistajille.

Palautekanava
Ehkä se ainoa virallinen kanava sinun ja 365-palvelusi välillä. Älä jätä käyttämättä.

365-roolitus
Loppukäyttäjät, 365-työkalujen omistajat, johto, tukitoiminnot (viestintä, IT, HR, ...), jne.

Omistajatiimin kokousmalli
Oletpa yksin, tai esim. viestinnän/HR:n/IT:n muodostamassa tiimissä omistamassa 365-palveluita, on teidän hyvä muistaa seuraavat asiat joita seurata ja edistää.

Koulutussuunnitelma
Suunnitelmat pakottavat kirjoittamaan asioita ylös ja siten ne paljastavat puutteita resursseissa, epäloogisuuksia jne.

Ennen ja jälkeen
Uudet työtavat vaativat vanhoista työtavoista luopumista ja selkeää viestimistä. Näyttämällä henkilöstölle vanhan ja tutun työtavan sekä uuden työtavan, saat aikaan oivaltamista. Mutta myös lisäkysymyksiä.
